WK Karten BRAGA Portugal 2005
In Portugal werd het wereld kampioenschap Formule A 100cc verreden op het circuit van Braga. Tevens werd een race voor Biland rijders georganiseerd. Biland motoren zijn tweecilinder 4-takt motoren met een cilinderinhoud van 250cc. De hoofdprijs was een mini personenwagen. Het weer was het hele weekend goed met gelukkig niet zulke hoge temperaturen en maar een paar spatjes regen in de ochtend. Op de donderdag was iedereen al aanwezig om het materiaal bij de keuring aan te bieden. Verder was het uitrusten van de reis naar het circuit en bijpraten met bekenden.
Op de vrijdag kon er eindelijk worden gereden in 6 vrije trainingen van elk 20 minuten.
De zaterdag was de dag waar alles zou gebeuren in het tijdrijden en de series die nodig waren om 34 rijders over te houden voor de grote race. Het eerste tijdrijden moest door de eerste groep op een opdrogende baan, maar de rest werd verreden op een droge baan.
Het snelste was uiteindelijk Thonon met CRG en die wist een tijd te rijden van 50.4 sec.
De series verliepen alle goed en uiteindelijk waren het twee Tonykart rijders die op de voorste rij van start mochten gaan in de eerste race. Op de 3e plek was het Oliver Oakes uit het PdB team rijdend met een Gillard. Het rijden van de series en de races zelf is een tackties spel als het op de banden aan komt want er mag maar gebruik worden gemaakt van twee sets in totaal. Oliver had alle series met een set gereden en ook de pre-finale ging hij rijden met dezelfde set banden. Bij de start was al meteen duidelijk dat de Tonykart rijders hun tweede set banden handen gemonteerd want bij de eerste race werd het een, twee en drie Tonykart. De meeste rijders hadden hun laatste set bewaard voor de laatste race omdat die alleen zou tellen en de winnaar wereldkampioen zou zijn. Oliver Oakes werd in de eerste race 6e en Thonon met CRG die door een slechte serie van achter moest starten werd 7e na een mooie inhaal race.
In de laatste race waren de Tony rijders de eerste ronden los van de rest en de derde rijder was de rest aan het ophouden zodat de eerste twee konden wegkomen, maar dat ging mis toen Birel rijder Litchfield er voorbij ging naar de tweede plek. Oliver ging mee en reden samen naar de twee koprijders. Al snel moesten de Tony rijders hun voorbij laten want de snelheid zat er niet meer in. Het werd een zeer snappende strijd tussen Oliver en Litchfield. Litchfield kon Oliver maar net bijhouden en ging tot het uiterste en dat bleek toen zijn motor vast ging en de race moest staken. De voorsprong voor Oliver op de tweede rijder was zo groot dat hij op inrij snelheid de laatste ronden kon verder rijden.
CRG rijder Thonon had grote problemen en moest de race staken en dat was jammer want na de snelste tijd te hebben neergezet met tijdrijden zat er meer in. Een andere rijder die erg goed ging was Jules Bianchi met Maranello die in de prefinale van de laatste plek naar een 20e reed op de oude banden en in de finale 4e werd. Had hij meer naar voren gestaan dat was de strijd om de eerste plek waarschijnlijk nog mooier geweest.
Nederlander Randy Bakker werd in de Finale 9e wat een super prestatie is al had er natuurlijk meer in gezeten maar na een overstap van Tonykart naar Swiss Hutles was het weer even wennen. Henkie Waldschmidt die de overstap van CRG naar Interpit had gemaakt ging niet zo goed en moest in beide races opgeven.
Een aanrader is het zeker om een keer naar een groot evenement te gaan kijken zoals het WK of EK waar alle toppers uit de hele wereld naar toe komen. Het zijn zeer mooie races om naar te kijken!

Klik hier om de alle uitslagen te zien.
 
DSC02639.JPG
DSC02639.JPG
DSC02642.JPG
DSC02642.JPG
DSC02643.JPG
DSC02643.JPG
DSC02644.JPG
DSC02644.JPG
DSC02645.JPG
DSC02645.JPG
DSC02646.JPG
DSC02646.JPG
DSC02648.JPG
DSC02648.JPG
DSC02649.JPG
DSC02649.JPG
DSC02650.JPG
DSC02650.JPG
DSC02653.JPG
DSC02653.JPG
DSC02659.JPG
DSC02659.JPG
DSC02660.JPG
DSC02660.JPG
DSC02661.JPG
DSC02661.JPG
DSC02662.JPG
DSC02662.JPG
DSC02663.JPG
DSC02663.JPG
DSC02664.JPG
DSC02664.JPG
DSC02666.JPG
DSC02666.JPG
DSC02667.JPG
DSC02667.JPG
DSC02668.JPG
DSC02668.JPG
DSC02669.JPG
DSC02669.JPG
DSC02670.JPG
DSC02670.JPG
DSC02672.JPG
DSC02672.JPG
DSC02674.JPG
DSC02674.JPG
DSC02677.JPG
DSC02677.JPG
DSC02680.JPG
DSC02680.JPG
DSC02682.JPG
DSC02682.JPG
DSC02683.JPG
DSC02683.JPG
DSC02686.JPG
DSC02686.JPG
DSC02692.JPG
DSC02692.JPG
DSC02694.JPG
DSC02694.JPG
DSC02695.JPG
DSC02695.JPG
DSC02696.JPG
DSC02696.JPG
DSC02698.JPG
DSC02698.JPG
DSC02730.JPG
DSC02730.JPG
DSC02732.JPG
DSC02732.JPG
DSC02734.JPG
DSC02734.JPG
DSC02736.JPG
DSC02736.JPG
DSC02737.JPG
DSC02737.JPG
DSC02738.JPG
DSC02738.JPG
DSC02739.JPG
DSC02739.JPG
DSC02741.JPG
DSC02741.JPG
DSC02742.JPG
DSC02742.JPG
DSC02743.JPG
DSC02743.JPG
DSC02744.JPG
DSC02744.JPG
DSC02745.JPG
DSC02745.JPG
DSC02746.JPG
DSC02746.JPG
DSC02747.JPG
DSC02747.JPG
DSC02748.JPG
DSC02748.JPG
DSC02749.JPG
DSC02749.JPG
DSC02750.JPG
DSC02750.JPG
DSC02751.JPG
DSC02751.JPG
DSC02752.JPG
DSC02752.JPG
DSC02753.JPG
DSC02753.JPG
DSC02754.JPG
DSC02754.JPG
DSC02756.JPG
DSC02756.JPG
DSC02758.JPG
DSC02758.JPG
DSC02759.JPG
DSC02759.JPG
DSC02760.JPG
DSC02760.JPG
DSC02761.JPG
DSC02761.JPG
DSC02765.JPG
DSC02765.JPG

Page:   1  2  3  4 
[ Prev ]      [ Next ]